A Magyar Közlekedési Klub (MKK) egy 1991-ben alakult civil szervezet, amely a fenntartható közlekedés kérdéseivel foglalkozik. Tagjai magánszemélyek, illetve hasonló profilú, jellemzően lokális egyesületek.

Tevékenységünk fő alapvetéseit az alábbiak foglalják össze:
 

  KÖRNYEZETBARÁT MOBILITÁS     ÉSSZERŰ TERÜLET-FELHASZNÁLÁS
 

A szabad mozgás, a mobilitás fejlődése a modern európai civilizáció vívmánya, és fontos része. Az igényeket azonban csak úgy szabad/lehet kielégíteni, ha figyelembe vesszük a környezetünk teherbíró képességét, erőforrásaink szűkösségét. Ezek miatt elsősorban az környezetkímélő közlekedési formákat támogatjuk, mint a vasút, vagy az elektromos üzemű közúti közúti közlekedés, illetve a külső erőforrásokat nem igénylő mobilitási formák, például a kerékpározás.

   

Napjaink városainak egyik fő problémája a rendelkezésre álló területek szűkössége. A szélsőségesen individuális gondolkodás, ezáltal az egyéni gépjárműhasználat elterjedése jelentős mértékben rontotta városaink élhetőségét, utcáink nagy részét ma autók közlekedtetésére, vagy azok tárolására használjuk. Fontos, hogy ehelyett minél több területet adjunk vissza a város számára rekreáció, kereskedelem, vagy környezetbarát, és a területet jóval hatékonyabban használó közlekedési módok számára.

             
  ESÉLYEGYENLŐSÉG     INTEGRÁLT KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS
 

A demokrácia alapja, hogy a közösség minden tagja egyenlően részesüljön az erőforrásokból, és biztosítva legyen számára a munka, az előrejutás lehetősége. Ezért fontosnak tartjuk, hogy az ebben akadályozott csoportok, különösen a mozgásukban korlátozottak esélyeit javítsuk. Ezen kívül szintén fontos, hogy a vidéki, szegény térségekben élők számára is ugyanúgy adott legyen a színvonalas közlekedés lehetősége, mint a városlakóknak.

   

Magyarországon a közösségi közlekedés legnagyobb problémája az integráció, a közös munka, gondolkodás hiánya; a legtöbb esetben már is valami, ha egy cégen belül mindenki azonos irányba evez. Az államnak és az önkormányzatoknak végre több figyelmet kellene fordítani a terület ellenőrzésére, irányítására. Profi közlekedésszervezőkre van szükség, amelyek a használók igényeiből indulnak ki, és a szükséges feladatokra keresnek operátorokat, üzemeltetőket. Fontos a piac megnyitása egyéni kezdeményezések, magáncégek előtt.

             
 

HATÁRON ÁTNYÚLÓ KAPCSOLATOK

    MÚLT EMLÉKEINEK MEGŐRZÉSE
 

Hazánk egyes térségeinek életét máig megnehezíti a határok jelenléte. Jó, ha a határ előtti utolsó településig eljut a vonat, vagy a busz, a túloldalra már alig; pedig nem egy térség van, ahol a túlsó nagyváros fele olyan messzire van, mint a legközelebbi hazai. Magyarország számára területfejlesztési és történelmi okok miatt is elsőrendű kötelesség a határon túli, magyarok által lakott térségek mobilitásának segítése.

   

A magyar közlekedés sok évszázados története megannyi emléket hagyott maga után. Kiemelten fontos ezek megőrzése, és korszerű bemutatása. Ennek érdekében támogatunk minden múzeum és gyűjtemény-fejlesztési elképzelést, különös tekintettel a vidéki, kisebb projektekre.

             
             
Kapcsolattartók:        
             
  MÉSZÁROS PÉTER

elnök

    KÁCSOR BALÁZS

szóvivő

  elérhetősége:     elérhetősége:
    peter.meszaros@mail.bme.hu       b.kacsor89@gmail.com 

06 30 562 00 78

             
Alapdokumentumok:        
             

  Alapszabály  

  Belépési nyilatkozat
         
             
  Közhasznúsági jelentések        
         
         
         
Alapadatok:        
             
    Székhely:        
    Budapest, Üllői út 18. I/9        
             
    Adószám:        
    19179973-1-43        
             
    Bankszámlaszám:        
    KSH 10200830-32373697